linkedin behance facebook instagram odnoklassniki twitter vimeo vk youtube logo-edx
Skip to main content

Mituri despre creier, minte și învățare

asociatia_techsoup

Acest curs este o experiență inedită de învățare care te invită la o analiză a mai multor mituri despre creier, minte și învățare, precum și a mai multor teorii ale învățării.

Despre curs:

În acest curs, ne uităm la ce înseamnă învățare dintr-o perspectivă mai largă. Cursul creează un spațiu inedit de învățare și reflecție în care cursantul devine obiectul propriului proces de învățare. Astfel, cursantul însuși se poate lua ca pretext de învățare pentru a înțelege ce este învățarea de fapt, a-și armoniza predarea prin această experiență și pentru a înțelege practic cum funcționează creierul și mintea în procesul de învățare. Structura și modul în care este construit cursul sprijina învățarea și include puncte de reflecție care valorizează experiența de învățare și predare a cursanților. 

 

Cine poate participa: 

Un curs pentru profesori și profesoare la orice nivel de învățământ, indiferent de materia pe care o predă, pentru studenți și studente la pedagogie, sau orice persoană care lucrează în educație. 

 

Perioada de înscriere: 24 octombrie - 30 noiembrie 2022

Perioadă desfășurare curs: decembrie 2022 - februarie 2023

Obiective curs:

Cursanții/cursantele au contextul:

  • să exploreze o serie de neuromituri  despre cum funcționează creierul în procesul de învățare
  • să reflecteze despre cum influențează aceste neuromituri procesul de predare-învățare la clasă
  • să cunoască o serie de teorii moderne despre învățare
  • să își dezvolte un portofoliu pedagogic cu o metode de predare-învățare bazate pe teorii moderne ale învățării

Tematici abordate:

Cursul abordează într-o manieră simplă, interactivă și aplicată, tematici precum: 

  • Legi și Teorii ale învățării
  • Mituri despre Creier 
  • Mituri despre Minte/Sistemul Cognitiv
  • Mituri despre Învățare și comportamentele asociate învățării
  • Mituri despre contextul socio-emoțional în învățare 
  • Strategii de învățare / predare

Echipa cursului:

Experte de conținut: Daniela Dumulescu, Psiholog, Lector univ. Dr., Universitatea Lucian Blaga, Sibiu și Maria Popa, Lector univ. dr. la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu

Maria Popa, Lector univ. dr. la Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, studii doctorale la Universitatea din Bucureștii, Științele Educației, președinta Asociației Tinerilor Pedagogi din Sibiu. Inițiatoarea proiectelor Supereroi la scoală (proiect care pune în legătură în sistem online studente PIPP cu copii din zone defavorizate de lângă Sibiu în scopul reducerii abandonului școlar prin activității remediale), Didacticum (proiect prin care se sprijină debutul noilor cadre didactice din toată țara care intră în sistemul de învățământ românesc), TeachOn (platformă colaborativă adresată cadrelor didactice din ULBS). Coordonatoare proiecte Erasmus, unul dintre ele Blended Learning to Increase Math Success through Robotic Applications.

Daniela Dumulescu, Psiholog, Lector univ. Dr., Universitatea Lucian Blaga, Sibiu, clădește personalități zilnic. Este psiholog atestat, doctor în psihologie, lector universitar. A făcut parte din echipele implicate în peste 15 proiecte aplicative destinate strategiilor de dezvoltare psihoeducațională și vocațională a cadrelor didactice, copiilor, adolescenților și tinerilor, derulate de diferite organizații naționale sau internaționale. A câștigat mai multe granturi pentru prezentarea lucrărilor sale de cercetare la conferințe științifice din Elveția, Austria, Cehia și SUA. De asemenea, în 2014 a primit distincția Profesor Bologna din partea Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), singurul titlu oferit de studenți profesorilor care aduc un plus de valoare în învățământul superior. Daniela are o experiență de peste 10 ani în consiliere psihologică, formare și consultanță în sănătate mentală, organizațională și dezvoltarea tinerilor, cu peste 25 de participări la evenimente ca și keynote speaker, 20 de studii științifice publicate în reviste de specialitate consacrate, peste 95 de articole de popularizare a științei și apariții media. Principalele sale interese de cercetare, dar și practice vizează strategiile de management ale carierei didactice, abilitățile sociale și emoționale în context educațional, dezvoltarea stării de bine spirituale în rândul populației generale.

Efort timp total estimat: 30 ore de lucru

Diplomă: la sfârșitul cursului, participanții care îndeplinesc condițiile de absolvire vor primi diplomă de absolvent. Cursul nu are credite profesionale transferabile.

 

Enroll